りおパパの日記

徒然なるままに。ドトールのコーヒーが好きです。

CISM 合格

やっと、ISACAからCISMの正式な合格通知が来ました。それにしても、本当にギリギリ。危なかったです。やっぱり試験は大きく運に左右されるなと思いました。今回、最後の2週間だけだけど、かなり追い込んでラストスパートをしたので、ダメだった場合にどういう修正をしていけば良いのか、なかなか想像できない。うれしさよりも、何だかとてもホッとした。これで、しばらくは息抜きできるな。

-----

This email is being sent to notify you of your 11 December 2017 exam results. A scaled score of 450 or higher is required to pass, which represents the minimum consistent standard of knowledge as established by ISACA's CISM Certification Working Group.

 We are pleased to inform you that you successfully PASSED the exam with a total scaled score of 450. For your information, your exam results by area are provided below.